Culinair

Om kunst van kitsch te kunnen onderscheiden, zul je je kennis over beide moeten verdiepen. Datzelfde geldt voor mijn derde passie in mijn leven, de culinaire wereld. Kookkunst meer is dan lekker eten alleen. Beide kunnen heel veel plezier genereren, maar als je bereid bent om de diepte in te willen gaan, dan kan eten je ontroeren zoals ook goede muziek dat kan.

Al zo’n dan 35 jaar ben ik verbonden met de horeca. Voor mijn studiekeuze heb ik lang getwijfeld: Hogere Hotelschool of toch Conservatorium. Het werd die laatste, maar voor beide geldt: als de passie in je bloed zit, dan laat het je nooit meer los.

Ik heb gewerkt in prachtige restaurants, om later vanuit mijn bureau voor marketing en communicatie menig horecabedrijf te mogen adviseren en de mooiste communicatiemiddelen te ontwikkelen. Niet alleen huisstijlen en websites maar ook menukaarten en diverse kookboeken. Ook heb ik inhoud gegeven aan prachtige evenementen zoals het World Championship of Chinese Cuisine (WCCC) in Rotterdam, de Horeca Haringparty Amsterdam, Jazz aan de Amstel en diverse gala’s in onder meer Het Concertgebouw en het Muziekgebouw aan het IJ.

lekkerazie-logo-v01       CulinAsia Logo v01.png

In samenwerking met een aantal Aziatische horeca-ondernemers wordt onder de domeinnaam www.LekkerAzië.nl en www.CulinAsia.nl worden nieuwe activiteiten opgestart waar de Aziatische keuken centraal in staat. Centraal staan onder meer:

  • Restaurant-reviewing & reporting (al dan niet als mystery-guest);
  • Product-reviews & food-photography;
  • Marketing & Communications – full service support;
  • Social media-support.

bistro-de-vrolijke-voogd-webicon-v2En alle plezier in de culinaire wereld komt samen in Bistro De Vrolijke Voogd, het kleinste restaurant van Nederland met slechts één tafel. Je kunt er alleen op uitnodiging komen eten en de chef schuift altijd aan…

Zonder gekheid: als licht doorgeslagen hobbykok sta ik hier natuurlijk zelf achter de kachel. Niet alleen om onze gasten exceptioneel te verwennen, maar vooral ook om nieuwe trends en producten op culinair niveau uit te proberen en te testen. Omdat ik wil weten hoe het werkt, niet alleen aan tafel, maar ook achter de kachel. Uit alle wereldstreken en met inspiratiebronnen van Ferran Adria en Heston Blumenthal tot Jonnie Boer. En het leukste is natuurlijk om al die nieuwe ervaringen te delen op de social media.

Advertenties